Коли світ знову має сенс

Колись, коли я щойно вийшла заміж, після чудово проведеного часу в місті на якійсь цікавій події, чи навіть після поїздки в ліс, я приходила додому падала на ліжко і казала, що я “переемоційнилась”. Хто ж знав що для цього є спеціальний термін і це не лікується.

Highly sensitive person високо чутлива людина (можна я не буду шукати термін, бо мені лінь) – це людина, яка має більшу глибину сприйняття подразників всіх органів чуттів – всі щоденні подразники: світло, шум, запахи мають на неї більший вплив, ніж в середньому по палаті. Вона не просто сприймає їх глибше, а ще й старанніше опрацьовує. І це все на підсвідомому рівні. Такі люди краще вловлюють настрої, розуміють почуття інших людей, вловлюють загальну атмосферу.

Звучить не так вже й погано, правда? Неправда. Не те щоб мені хотілось відмовитись від цієї моєї особливості чи риси, але:

  • люди з високою чутливістю втомлюються швидше, інколи просто від того, що сонце занадто яскраве сьогодні (я розумію, вам смішно, а мені не дуже);
  • якщо вони не приймають ці свої особливості, чи ніколи про таке не чули, а всі навколо намагаються їх стимулювати (повірте стимулювати нас – це найгірше, що ви можете зробити), то дорога до всіляких тривожних розладів і депресій пряма і коротка;
  • багато з того, що для “нормальної” людини розваги і соціалізація, для чутливих людей – забагато, заголосно і заяскраво. Для протоколу: з весілля моєї сестри я пішла в 23 годині, моє власне закінчилось в 20.

І це все, звісно, лірика. Бо справжній виклик починається тоді, коли у чутливої жінки народжуються діти, і вона стає мамою. Знаєте діти – це такі створіння, які влаштовують постійне і безперебійне перенавантаження. Вони роблять все з списку: шумлять, клацають світлом, вимагають уваги, претендують на ваше тіло, увагу і емоції. (Я люблю своїх дітей, чесно.)

Давно обіцяла фото з Бріджит Бардо, а що, кажуть пасьянс заспокоює.

Так що з цим усім робити?

Ні, здати дітей назад не вийде, тому будемо впливати на те що можна:

  • Затемняйтесь. Поекспериментуйте з освітленістю в домі, влітку коли сонце світить з обіду прямо в кухню – я опускаю штори. Стає набагато легше. Носіть окуляри від сонця.
  • Не плануйте забагато видів діяльності поза домом на один ні, не день (про це й мови не може бути), – тиждень. Якщо можете, делегуйте доставку дітей на гуртки.
  • В жодному разі не підписуйтесь на вайбер-групи шкільного класу чи садочкової групи дитини. Доручіть цю відповідальну справу чоловіку. Він, здебільшого, просто буде її ігнорувати, і всім добре.
  • Шум. Я не знаю що сказати. Нічого не допоможе. Або вам видали тихих дітей (я навіть таких бачила), або ні. Організація тихого проведення часу, а саме малювання-вирізання-ліплення у нас все рівно супроводжується передираннями і виясненнями хто прополоскав пензлик в чиєму горнятку. Тримайтесь.
  • Наука каже, що чутливих людей не рятують перерви по 15хв – це для моцарів. Потрібні як мінімум два періоди тривалістю не менше 4 годин в тиждень, щоб мама перезарядилась. 4 години без дітей і людей.
  • Сон. Спати треба. Чутливим мамам треба спати більше ніж в середньому по палаті. Не знаю як. Я не сплю вже вісім років. Ні, ну сплю звісно. Але хочеться більше. Нагадую про затемнення.
  • Спорт. Виберіть який вам пасує. Біг. Мій блог про біг, в якому є поради для початківців тут. Можна плавання (про плавання в мене є аж два ліричних дописи), йогу, можливо. Тут така штука, щоб вибраний вами вид спорту вас не перезбуджував, як це часом буває з командними і змагальними.
  • Скоротіть час в соцмережах. Я щойно зайшла подивитись гарні картинки, як дві годинки минуло, начиталась всіляких жахіть, на які не маю жодного впливу, ви знаєте.
  • На багатолюдних заходах навчіться вловлювати той момент, коли вам уже досить, але ще не забагато, і швидко тікайте.
  • Перед походом в торговий центр пишіть список, що вам треба і де ви це будете шукати. А тепер викресліть два магазини. Ходіть за покупками зранку у вихідний день. Машин на вулицях мало, в магазинах пусто.
  • Купіть гамак. Наука про це нічого не каже, значить треба патентувати метод.
  • Ледь не забула. Чутливі мами дуже чутливі (а ви що думали?) до стрибків цукру в крові. Якщо мама голодна, то вона ГОЛОДНА (читайте “зла”). Все кидаємо, годуємо маму, так буде для всіх краще.

Розкажіть чи ви колись чули про таких чутливих людей? Це ви і є? Давайте будемо дружити. Тихо і кожен в себе вдома.

Залишити коментар